SKJ-registratie

SKJ-registratie

Waarom moet je een skj-registratie aanvragen? Voor vrijwel alle functies die via Livelo Zorgpersoneel ingevuld worden is het nodig om je te registreren bij de Stichting Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ). Het is wenselijk dat de skj-registratie (zo ver mogelijk) is afgerond voordat je start met je functie. Houd er rekening mee dat het volledige proces van registratie gemiddeld een week of vier duurt. Voor aanmelding bij de SKJ moet je de volgende stappen zetten. Heb je vragen over het aanvragen van een skj-registratie? neem dan contact met ons op.

skj-registratie | Uitzendbureau Livelo

Hoe werkt SKJ-registratie?

1. Aanmaken van een account

Hoe maak ik een account aan?

Je start met het aanmaken van een account op de website van de SKJ. Dat kan via deze link. Let er op dat je een aanmelding doet en geen vooraanmelding. Bij het aanmaken van een account moet je kiezen in welke kamer je je wilt inschrijven.

Wettelijk gezien is het niet belangrijk in welke kamer je geregistreerd bent, alleen dát je geregistreerd bent bij de SKJ. Het is vooral belangrijk om je te registreren in de kamer die bij je opleidingsachtergrond past. Voor de functies waar een specifieke kamer vereist is, staat dit apart vermeld.

1.1 Jeugdzorgwerkers

Jeugdzorgwerkers

Je hebt een HBO-achtergrond (HSAO-diploma). De SKJ keurt de volgende vooropleidingen goed: MWD, SPH, pedagogiek, social work, toegepaste psychologie, creatieve therapie, godsdienst en pastoraal werk.

Kijk op je diploma of jij het uitstroomprofiel ‘jeugdzorgwerker’ hebt:

  • Zo ja, dan registreer je je als jeugdzorgwerker met ‘HSAO-diploma met uitstroomprofiel jeugdzorgwerker’.
  • Zo nee, dan kun je je bij diploma’s behaald tot 01 januari 2018 registreren als jeugdzorgwerker met ‘HSAO-diploma zonder uitstroomprofiel jeugdzorgwerker’.

Verder heb je voor je registratie nodig:

  • VOG;
  • Kopie van je diploma.

NB. Het is mogelijk om je met een WO-diploma als jeugdzorgwerker te registreren. Met minder dan drie jaar werkervaring moet je dan wel een door de SKJ geaccrediteerd inwerkprogramma volgen. Er zijn weinig opdrachtgevers die een dergelijk programma bieden. Als je meer dan drie jaar werkervaring hebt kun je via een hardheidsclausule proberen aan te tonen dat een inwerkprogramma of EVC-traject niet nodig is. Meer informatie hierover vind je op de website van de SKJ.

1.2 Pedagogen

Pedagogen

Je hebt een WO-achtergrond in de pedagogiek. De SKJ maakt een onderscheid tussen master-orthopedagogen, postmaster-orthopedagogen en master-pedagogen. Het is belangrijk om goed te kijken waar jouw opleiding onder valt. Je kunt dit hier vinden. Lees alles goed door, zodat je je op de juiste manier registreert.

Voor registratie heb je o.a. nodig (voor specifieke eisen per categorie: zie website SKJ):

  • VOG;
  • Kopie van je diploma;
  • Verklaring vooropleiding;
  • Werkgeversverklaring.

Links naar de benodigde documenten vind je hier.

2. Aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

VOG aanvragen

Zodra duidelijk is dat je via Livelo Zorgpersoneel aan het werk gaat, krijg je van ons  een link voor het aanvragen van een VOG. Via die link kun je met je DigiD inloggen en de aanvraag verder in orde maken. De kosten voor de VOG (€33,85) dienen direct betaald te worden en kun je naderhand declareren bij Livelo Zorgpersoneel .

3. Uploaden benodigde documenten

Uploaden benodigde documenten

Zodra je VOG binnen hebt kun je je aanmelding verder in orde maken door je VOG en de andere benodigde documenten te uploaden in je digitale SKJ dossier. Dit kun je doen door in te loggen in het account dat je reeds aangemaakt hebt. Daarna is je aanmelding gereed en krijg je van de SKJ je registratienummer. Dit kan enkele weken duren, omdat zij eerst je aanvraag goed moeten keuren. Moet jouw registratie snel rond zijn? Bel er dan even achteraan bij de SKJ, dit versnelt over het algemeen jouw registratieproces.

4. Declaratie kosten

Declaratie kosten

De jaarlijkse kosten voor registratie bij de SKJ (€ 80,- per jaar) en het aanvragen van een VOG (33,85 euro) worden vergoed door Livelo Zorgpersoneel. Je kunt deze kosten declareren naar info@livelo.nl.

Samenwerken met Livelo

Voor elke situatie hebben wij een oplossing en kunnen wij een passende offerte uitbrengen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar info@livelo.nl Telefonisch contact bij noodsituaties 06-40104460 (24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar)
×

Stuur ons een bericht

Heeft u vragen of opmerkingen? chat dan met één van onze medewerkers.

× Vragen of afspraak maken?